16 Μάιος 2020, 01:01
Οι προαγωγικές εξετάσεις σε κάθε βαθμίδα είναι πολύ σημαντικές. Κατ' αρχάς, προσωπικά πιστεύω πως οι μαθητές πρέπει να εξετάζονται για την προαγωγή τους ήδη από την Δ δημοτικού, όπως γινόταν και παλιά. Σίγουρα πολλοί θα θεωρούν πως πρόκειται για άσκηση πίεσης σε πολύ νέα παιδιά. Η σημασία τους, ωστόσο, είναι ιδιαίτερα σημαντική. Πολλά παιδιά δημοτικού προάγονται στην επόμενη τάξη με κενά βασικών γνώσεων (μαθηματικών, γραμματικής, ορθογραφίας κ.λπ.). Το πρόβλημα όμως αυτό δεν είναι μόνο προσωπικό, καθώς αν είναι πολλά τα παιδιά σε μια τάξη με κενά, επηρεάζονται και οι μαθητές που φρόντισαν να τα καλύψουν, καθώς οι καθηγητές προσπαθούν να "επαναλάβουν" στην τάξη όσα διδάχτηκαν -ή τουλάχιστον έπρεπε να έχουν διδαχθεί- τις προηγούμενες χρονιές. Αυτό λοιπό κρατάει πίσω όλη την τάξη, η οποία θα μπορούσε να προχωρήσει προς το τέλος του διδακτικού έτους στην ύλη της επόμενης χρονιάς για διευκόλυνση των μαθητών.
Όσον αφορά στο γυμνάσιο, θεωρώ πως οι εξετάσεις πραγματοποιούνται με το σωστό τρόπο, απλώς θα πρέπει να δίνουν οι μαθητές μόνο στα βασικά μαθήματα: φυσική, χημεία, μαθηματικά, έκθεση, αρχαία, ιστορία και πολιτική αγωγή (με την εκάστοτε ονομασία ανά τάξη), καθώς αυτά είναι τα μαθήματα των κατευθύνσεων που θα ακολουθήσουν στο μέλλον.
Στο λύκειο, τώρα, θεωρώ πως οι μαθητές θα πρέπει να ακολουθούν τις κατευθύνσεις από την Α τάξη για την όσο το δυνατόν περισσότερη και αποτελεσματικότερη εμβάθυνση. Στη Γ, όμως, τάξη πιστεύω πως θα έπρεπε να εξετάζονται ΜΟΝΟ πανελλαδικώς και να καταργηθούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις, για τη μείωση της ασκούμενης ψυχολογικής -και όχι μόνο- πίεσης στους μαθητές.