Σελίδα 2 από 2

Re: Πρέπει να προστεθούν μαθήματα?

Δημοσιεύτηκε: 07 Ιαν 2019, 22:51
από Nicholas_Mark_4
Το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας πιστεύω πως υστερεί σε πολλούς τομείς. Κατ'αρχάς, ο ρόλος του σχολείου είναι η ομαλή αποκατάσταση των παιδιών στην κοινωνία. Πώς θα γίνει αυτό; Φορτώνοντας στα παιδιά τόση πολλή δουλειά στο σπίτι χαραμίζοντας, έτσι, την ομορφότερη φάση της ζωής τους για κάτι που, τελικά, ένας μαθητής δεν είναι ικανός να σηκώσει; Όλοι οι μαθητές έχουν δικαίωμα να είναι παιδιά και να χαρούν την ηλικία τους. Γι αυτόν, λοιπόν, τον λόγο, από κάθε μάθημα πρέπει να αφαιρεθεί η ύλη τουλάχιστον στο μισό έτσι ώστε ο μαθητής ναι εισπράξει τα βασικά. Επίσης, το βασικότερο μάθημα που πρέπει να διδαχτεί ο μαθητής είναι η κοινωνιολογία, δηλαδή, ένα μάθημα που ασχολείται με τον θρησκευτικό προσανατολισμό, για την σχέση του μαθητή με τον εαυτό του και κυρίως με τους ΆΛΛΟΥΣ, με περιβάλλοντικα και οικονομικά ζητήματα καθώς και σχολιασμό διαφόρων γεγονότων της επικαιρότητας, αντικαθιστωντας, έτσι, το μάθημα των θρησκευτικών. Επιπρόσθετα, θα ήθελα να αναφέρω την αξία της τέχνης (μουσική, ζωγραφική κ.α.) στην εκπαίδευση και πώς αυτή μπορεί να βελτιώσει τις συνθήκες του ελληνικού πολιτισμού.

Re: Πρέπει να προστεθούν μαθήματα?

Δημοσιεύτηκε: 07 Ιαν 2019, 23:29
από Nick_Mok
Σίγουρα με το να υπάρχει επιβαρυμένη ύλη δεν προσλαμβάνουν οι μαθητές τις κατάλληλες γνώσεις,όμως δε πρέπει να αλλάξουμε Εξ ολοκλήρου τον παρόν σχολικό θεσμό.Κατα την άποψη μου γίνονται αρκετές προσπαθειες να βελτιωθεί το σύστημα τα τελευταία χρόνια και ειδικότερα με το νέο άρθρο που θα προταθεί στην Βουλή για ψήφισμα όσον αφορά τον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια.Θα πρέπει όμως,οι αλλαγές να γίνουν απο τις κατώτερες βαθμίδες εκπαίδευσης και έπειτα να δημιουργηθούν αλλαγές στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.Επομενως,στην αρχή τα μαθήματα δηλαδή στα πρώτα στάδια ανάπτυξης του μαθητή πρέπει να δωθεί μια πολύ ελαφριά επαφή με το σχολείο έτσι ώστε να το αγαπήσει.Θα πρέπει να σταματήσει το φαινόμενο της παπαγαλίας και για να γίνει αυτό δεν θα πρέπει να ενθαρρύνεται απο τα πρώτα στάδια της εκπαίδευσης.Εφοσον δημιουργηθούν σωστές βάσεις οι οποίες θα προσφέρουν στον μαθητή γενικές γνώσεις έτσι ώστε να πάρει μια "γευση" απο όλα τα μαθήματα εφαρμόζοντας βέβαια σύγχρονες μεθόδους αλλά και παιχνιδιού μαζί με την εκμάθηση.Στο γυμνάσιο θα γίνεται μια πιο σχετική εμβάθυνση στα μαθήματα ως προετοιμασία για λύκειο,δε πρέπει σε καμία περίπτωση όμως να προστεθούν πολλά μαθήματα σε σχέση με το δημοτικό έτσι ώστε να γίνει μια πιο ομαλή μετάβαση.Στο λύκειο ο μαθητής δε πρέπει να επιβαρύνεται με επιπλέον μαθήματα,αλλά να επικεντρώνεται σε αυτά που θα εξετασθεί.Σιγουρα δεν είναι λύση να δίνονται πανελληνιες εξετάσεις για όλα τα μαθήματα σε κάθε μάθημα καθώς έτσι θα έχουμε το αντίθετο αποτέλεσμα,το οποίο είναι στειρα αποστήθιση και χρησμοθηρικη χρήση της γνώσης για εισαγωγή στα ανώτατα εκπαιδευτήρια.
Συνοψιζοντας,δε πρέπει να πιέζουμε αλλο τους μαθητές και να τους βομβαρδίζουμε με σωρια πληροφοριών τις οποίες στο κάτω δεν μπορούν να αφομοιώσουν.Επικεντρωνοντας την προσοχή τους στα μαθήματα που τους αρέσουν περισσότερο ,αλλά και με την αξιοποίηση των διδακτικών ωρών στα υπολοιπα μαθήματα για να λάβουν σφαιρικές γνώσεις,το εκπαιδευτικό σύστημα θα εξάγει στην κοινωνια προπάντων σωστούς πολίτες και έπειτα επιστημονες.

Re: Πρέπει να προστεθούν μαθήματα?

Δημοσιεύτηκε: 24 Αύγ 2019, 19:39
από Παντελης
admin έγραψε:
Πρέπει να προστεθούν μαθήματα?
- και αν ναι, ποια,
- σε αντικατάσταση ποιων
- και για ποιους λόγους?

Κατά την γνώμη μου πρέπει να προστεθεί ακόμα ένα μάθημα που να είναι ικανό να προσανατολίζει τον μαθητή στη δουλειά που πιστεύει ότι ότι του ταιριάζει καλύτερα .Πιστευω πως το μάθημα που θα πρέπει να προστεθει από την 1η Γυμνασίου έως και την 2α Λυκείου είναι ο Σ.Ε.Π(Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός ),ώστε οι έφηβοι να μάθαινουν να επιλέγουν πιο σωστά την δουλειά που θα ήθελαν να μάθουν στο μέλλον και να μην επιλέγουν ασήμαντες και ελιποκερδης δουλειές που να μην βοηθούν πολύ την κοινωνία.Τελος θεωρώ πως οι ώρες της οικιακής οικονομίας από 3 θα πρέπει να μειωθούν στις δυο και την ώρα να διδάσκεται Σ.Ε.Π.


Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας

Re: Πρέπει να προστεθούν μαθήματα?

Δημοσιεύτηκε: 31 Μαρ 2020, 21:20
από Evatacht
Εννοείται πως θα έπρεπε να προστεθούν μαθήματα στο ωρολόγιο πρόγραμμα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.Αρχικα θα έπρεπε να διδάσκεται συστηματικά από την Ε’δημοτικου ως την 3η γυμνασίου από ειδικούς επιστήμονες η σεξουαλικη αγωγή ωστε τα παιδιά να είναι σωστά ενημερωμένα ως προς αυτόν τομέα και να μπορούν να σταθούν σωστά στον 21ο αιώνα. Επίσης ένα ακόμα μάθημα πολύ σημαντικό για την ζωή σε αυτήν την κοινωνία είναι η κυκλοφοριακή αγωγή από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού ώστε όλοι από νεαρή ηλικία να εξοικειωθούν με τον ΚΟΚ και όταν θα είναι υπεύθυνοι των μετακινήσεων τους να συμπεριφέρονται ώριμα με σύνεση και να μην προκαλούν θανατηφόρα τροχαία.

Re: Πρέπει να προστεθούν μαθήματα?

Δημοσιεύτηκε: 04 Μάιος 2020, 17:02
από Τσιαντας Χρηστος
Το νέο νομοσχέδιο στην παιδεία εισάγει κάποια νέα μαθήματα.Προσωπικα πιστεύω ότι αυτά τα μαθήματα είναι καλό να έχουν ως στόχο να επιλύσουν κάποιο κοινωνικό πρόβλημα .Δε θεωρώ ότι αυτά είναι δεον να διδάσκονται μέσω ενός τυπικού βιβλίου αλλά ενός τετραδίου που θα περιέχει δραστηριότητες και ελάχιστα κείμενα που θα αποτελούν αφορμή για συζήτηση και όχι για εξέταση. Ενω χρειάζεται αυτά τα μαθήματα να ενταχθούν και από το δημοτικό η πιο νωρίς ακόμη .Όπως ανέφερε ο χρήστης Μιχάλης Γκολέμης θεωρώ ενδιαφέρον την ένταξη του μαθήματος τοπικής ιστορίας .
Αλλά αν σκεφτούμε πόσοι νέοι πάσχουν από παχυσαρκία θεωρώ σωστό να αναθεωρηθεί ο τρόπος διδασκαλίας της ενότητες που είναι σχετική Γι το φαγητό .Ακομη θεματικές ενότητες όπως το διαφορετικό είναι απαραίτητο να διδάσκονται από μικρές ακόμη τάξεις .Επιπλέον,στο γυμνάσιο ενθαρρύνεται να ξεκινήσει το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής .Είναι καιρός να διδάσκονται ουσιαστικά τα αγγλικά στο σχολείο ακόμη και αν αυτό σημαίνει αύξηση των ωρών άρα και προσλήψεις με σκοπό να τελειώσει ο κύκλος της παραπαιδείας.Απο το νηπιαγωγείο είναι αναγκαίο να αντιληφθούν την σημασία του ευ ζην τα παιδιά για αυτό επιδοκιμάζω την ένταξη του μαθήματος της φυσικής αγωγής .Παράλληλα κρίνεται απαραίτητο να αξιοποιηθούν οι ώρες της πληροφορικής προκειμένου οι νέοι να λάβουν κάποιο πτυχίο που αναγνωρίζεται τουλάχιστον σε πανελλήνιο επίπεδο .Τελος το σχέδιο της κυκλοφορίακης αγωγής είναι σωστό να εφαρμοσθεί ξεκινώντας στη στ δημοτικού όπου θα διδαχθεί ο κοκ με πρακτικό χαρακτήρα από την πλευρά του πεζού και σε μεγαλύτερη τάξη από την πλευρά του οδηγού .Συνεπώς , η ένταξη μαθημάτων είναι ορθό να διενεργηθεί άμεσα και αποτελεσματικα.

Re: Πρέπει να προστεθούν μαθήματα?

Δημοσιεύτηκε: 16 Μάιος 2020, 00:38
από Γιαννακάκης Σπύρος
Οι αλλαγές που χρειάζονται τα μαθήματα του ελληνικού σχολείου είναι αρκετές, αλλά σχετικά μικρές. Κατ' αρχάς χρειάζεται επικαιροποίηση θεμάτων, καθώς τα βιβλία μας βρίθουν περιττών πλέον και ανακριβών πληροφοριών. Είμαι μαθητής Γ΄ λυκείου σήμερα και σε ένα μήνα καλούμαι να δώσω πανελλαδικές εξετάσεις, σε ένα μάθημα, όπου το βιβλίο είναι γραμμένο προ δεκαετίας, την κοινωνιολογία. Στη συνέχεια, θεωρώ πως πρέπει να προστεθούν μαθήματα τύπου: σχολικός επαγγελματισμός, "σεξουαλική αγωγή και προστασία", εμβάθυνση στη τεχνολογία και αντίστοιχα σύγχρονα μαθήματα. Ωστόσο, πιστεύω πως κανένα μάθημα δεν πρέπει να αφαιρεθεί, διότι όλα κάτι προσφέρουν. Πρέπει, όμως, να προσαρμοστεί και το σχολικό πρόγραμμα και ωράριο με μείωση ωρών διδασκαλίας κάποιον μαθημάτων και αύξηση άλλων, καθώς και μείωση διδακτικών ωρών από 45 λεπτά σε 40 και προσθήκη μιας επιπλέον διδακτικής ώρας. Έτσι, οι μαθητές θα κάνουν 8 μαθήματα, αλλά πάλι θα σχολάνε στις 14:00-14:10.

Re: Πρέπει να προστεθούν μαθήματα?

Δημοσιεύτηκε: 16 Μάιος 2020, 01:01
από dimitristhanos
Σίγουρα πρέπει να προστεθούν κάποια μαθήματα και να αφαιρεθούν κάποια άλλα. Θεωρώ ότι ένα σημαντικό μάθημα που θα έπρεπε να επιστρέψει είναι ο επαγγελματικός προσανατολισμός. Οι έφηβοι δεν είμαστε ώριμοι και έτοιμοι να αποφασίσουμε με τι θα ασχοληθούμε για το υπόλοιπο της ζωής μας. Έτσι λοιπόν θεωρώ ότι μέσω του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού οι μαθητές όχι μόνο θα βοηθηθούν να πάρουν μια τεράστιας σημασίας απόφαση για την ζωή τους, αλλά και θα μπορούν να ενημερώνονται καλύτερα για διάφορα επαγγέλματα/ασχολίες τις οποίες μπορεί να μην γνώριζαν. Για την προσθήκη λοιπόν ενός τέτοιου μαθήματος θα μπορούσαν να μειωθούν οι ώρες των θρησκευτικών, γιατί ας είμαστε ρεαλιστές, το μεγαλύτερο μέρος των ωρών διδασκαλίας που διατίθενται για τα θρησκευτικά πάνε χαμένες.